zondag 16 januari 2011

Islam: liefdeloze dwangneurose

door TP

Asia Bibi
Asia Bibi, slechts één van de vele slachtoffers van de islam.
Van de linkse media moeten wij de juiste informatie over de islam niet verwachten. Het is daar eigenlijk één pot nat.
Een aangename uitzondering op deze malaise is Amanda Kluveld, columniste bij de Volkskrant.
In haar column van 14-01-2011 'Wie van de weldenkende intellectuelen trekt zich dat eens aan?'
vertelt zij over de 17-jarige Nurta Muhamed Farah in Somalië, die zich bekeerde tot het Christendom.

Het meisje werd daarvoor in elkaar geslagen, kreeg medicijnen, omdat zij geestesziek zou zijn, maar al deze dwangmiddelen brachten haar niet terug tot de islam.
Wie nog meent, dat de islam een geloof zou zijn, weet kennelijk niet, dat geloof ophoudt waar dwang begint. En toch is dat eigenlijk zo ontzettend vanzelfsprekend.
Opsluiten, vastbinden aan een boom, martelen, dat alles bracht haar niet terug tot de meest verderfelijke religie die mij bekend is.
Zij wist te vluchten, maar werd uiteindelijk toch doodgeschoten door eigen familieleden op verzoek van haar ouders zelf.
Mensen die menen, dat eerwraak niets met islam te maken heeft zijn volkomen blind.

Opsluiten, vastbinden aan een boom, martelen. Wilders drukt zich niet uit in termen die hier ook maar in de verste verte op lijken.
De islam DOET het gewoon.
Maar men valt over het 'extremisme' van Wilders.

Het zijn verhalen, die je bijvoorbeeld kunt vinden bij Open Doors.

Amanda Kluveld bericht over nog meer islamitisch dwangmatig, misdadig en mensonterend gedrag van het afgelopen jaar.
Uiteindelijk beklaagt zij zich over de 'weldenkende intellectuelen' en constateert een zelfde gedrag, dat ook mij steevast opvalt. Het komt er op neer, dat men het best wel erg vindt, maar men maakt zich vooral druk over hoe erg een minarettenverbod is, over de PVV, over hoofddoekjesverboden en meent vooral de islam niet te moeten bekritiseren, want hier is het ook heel erg. Zijn de moslims niet de Joden van de jaren '30, Job?
Wie zijn dan al die mensen, die door de islam vernederd, vervolgd, verkracht, verminkt, gemarteld en afgeslacht worden?

Vernederd, vervolgd, verkracht, verminkt, gemarteld en afgeslacht. Wilders drukt zich niet uit in termen die hiermee ook maar enigszins overeenkomen.
De islam echter DOET het gewoon.
Maar men valt over het 'gevaar' van de PVV.

Niet alleen de 'weldenkende intellectuelen' verschuilen zich achter deze wegkijkerij, vele Christenen zelf nota bene, menen ook, dat er bij de islam nog wel iets goeds te vinden valt.
Wat dat dan zou moeten zijn, is mij nog nooit opgevallen. Zo angstvallig geheim hoef je dat toch niet te houden? Ik zou er juist mee pronken. Maar er valt helemaal niets te pronken.

Er komen in haar column meer van dit soort gewelddadigheden van de dwangneurotische religie naar voren, schreef ik hierboven. Over bijvoorbeeld de Pakistaanse Asia Bibi, waarvan ik al eerder melding maakte in mijn blog.
Je moet zo'n bericht dan eerst vertalen, want de linkse pers, en al die 'weldenkende intellectuelen', waaronder die van het CDA en de CU, maken zich drukker om een boerkaverbod en lijken al klaar voor de onderwerping. Echt 21ste eeuws om vrouwen in tenten rond te laten lopen. En nee, het heeft vooral niets met islam en vrouwendiscriminatie te maken. Zij willen dat zelf o zo graag.
Toch?
Mijn hemel, zelfs de SGP is op dit punt moderner dan die linkse struisvogels.

Het verhaal van de achtervolgde en gedode Kopten in Egypte is zelfs tot in Nederland doorgedrongen.
We kijken nu even naar de verlichte avonturen van Maher El-Gohary, een 57-jarige Egyptenaar, die het waagde het Christendom aan te nemen. Kennelijk had hij genoeg van het 'ware' geloof. Er zijn van die moslims, die nu eenmaal niets troostends vinden in die haatreligie.  Dat je dan een afvallige bent, oké, maar dat mag dus niet, want je MOET in allah geloven, ook al geloof je daar niet langer in. Hij wilde in zijn paspoort 'moslim' laten veranderen in 'Christen', maar dat is tot op heden niet gelukt en hij moet zich schuilhouden met zijn dochter van 15, vrezend voor hun leven.
Geloven onder dwang, dat is typisch de islam.
En wij hier maar moskeeën openen. Net zo lang tot het hier net zo wordt. Want de vraag is niet òf dat gaat gebeuren, maar hoe lang dat nog duurt, als wij geen maatregelen treffen.
Regeren is vooruitzien, maar er is maar één partij die dat werkelijk doet. En dan schijn je politiek niet correct te handelen.
De rechter heeft in Egypte gesproken en Maher krijgt zijn afgepakte paspoort niet terug.
Gaat de rechter hier in Nederland over Wilders ook een dergelijk vonnis vellen?
Hoever zijn we hier nog van de sharia verwijderd?

Ik lees meer van dit soort verhalen bij Open Doors.

Bij de chronisch eenzijdige linkse media moet je er met een vergrootglas naar zoeken. Het demoniseren van boodschappers als Fortuyn en Wilders is al jaren een hot item, de boodschap zelf doet nauwelijks ter zake. Islam is heus zo slecht nog niet. En er zijn hartstikke veel aardige moslims. En die maken zich daar ook niet zo druk om.
Toch?

Ik lees over Tina uit Indonesië. U weet wel, dat land waar de islam zo voorbeeldig met andere godsdiensten samen gaat.
Helaas is islam islam, en uiteindelijk komt het er telkens weer op neer, dat je die niet mag verlaten.
Tina deed dat toch.
Zij zocht na de dood van haar man met drie kleine kinderen onderdak bij haar twee oudere dochters.
Kunt u zich het hartelijke welkom voorstellen bij haar oudste dochter?
“Zolang jij niet terugkeert naar de islam, kom jij mijn huis niet in.”
De islam is de pest voor het familieleven.
Waarvoor niet trouwens?
De tweede dochter bood korte tijd onderdak, maar ook daar werd zij onder druk gezet terug te keren tot de islam.
Tina weigerde en werd door haar schoonzoon in elkaar geslagen.
Er straalt een merkwaardige vredelievendheid uit deze religie, vindt u niet?
Of vindt u ook, dat Wilders zijn mond moet houden?

Ik lees bijvoorbeeld het verhaal van de 21-jarige Aarya uit Pakistan, die werd getroffen door de overstromingen en met haar moeder en anderen moesten zij rennen voor hun leven.
Uiteindelijk werden zij opgevangen in een Christelijke school. Uiteraard namen de moslims de beste ruimten in bezit en scheidden de mannen van de vrouwen.

"Wij christenen werden allemaal bij elkaar gezet. We hadden geen enkele privacy. Veel mensen werden ziek. Ik had hoge koorts. Mijn moeder huilde de hele dag”

, zo vertelt Aarya.

De ware Christen bidt voor het welzijn van een ieder die getroffen wordt door een ramp en geeft hulp waar mogelijk.
De ware moslim is puur egoïstisch, denkt immers alleen aan zichzelf en het gebed is één grote schoffering tegen de ongelovigen:
"O God, bezorg Ayaan Hirsi Ali een tongkanker."
Was getekend Fawaz Jneid.

Zo heb ik Wilders nog nooit horen praten.
Maar bij de islam DOET men dat gewoon.
Maar men vindt, dat Wilders zich wel zeer onfatsoenlijk uitdrukt.
Vindt u ook niet?

En u zult vast niet meer versteld staan waaruit de geweldige islamitische hulp aan Aarya en haar mede-Christenen bestond:
Het leger stuurde islamitische vrouwen om de Christelijke vrouwen hulp te bieden. Aardig niet?

“Elke dag kwam de vrouw van een invloedrijke islamitische leider, samen met haar twee dochters. Ze gaven ons echter niets te eten, maar praatten op ons in over de islam. Het enige moment waarop we wel hulp kregen, was als er nieuwsploegen kwamen om de gevolgen van de watersnoodramp te verslaan.”

Geen eten, maar wel zieltjes kopen voor het 'ware geloof'! Allah is werkelijk ruimhartig.

"Als we de regels van de islam volgden en ons zouden bekeren, dan konden we eten krijgen. Nu kregen we alleen de restjes van wat zij hadden gegeten. We zaten met elkaar rond plastic zakken en aten daar uit. Je kunt je voorstellen hoeveel ziekten dat met zich meebracht. Overal waar we keken, zagen we vliegen en alles stonk enorm.”

De islam ten voeten uit! Liefdeloos. Dwangmatig. Neurotisch. Haatdragend. Puur door indoctrinatie.
Ik heb vreselijk te doen met moslims, die nooit iets beters voorgeschoteld gekregen hebben.
Als u een voorstelling wilt maken van mijn gebed voor hen, denk dan aan het tegengestelde van dat der imams.

Verderop lees je hoe bijbels in de modder gegooid werden.

Hier ontstaat commotie als Wilders de koran wil verbieden. Ik kan er overigens niet vaak genoeg bij vermelden, dat hij dat voorstel deed in verband met het verbod op 'Mein Kampf': Als het ene verboden is, dan het andere, dat in feite grote overeenkomsten vertoont, ook. Eigenlijk niet anders dan consequent handelen. Maar men schijnt de koran wel aardig te vinden.
Mogelijk zou de koran verplichte leesstof moeten zijn. Te beginnen voor de 'weldenkende intellectuelen'.
Dan weten zij welke religie zij knuffelen. En door welke zijzelf uiteindelijk doodgeknuffeld zullen worden.
De vraag is echter, of zij wel weldenkend zijn. Die indruk heb ik eerlijk gezegd niet. Dat wil zeggen, waar het hun hart betreft. Hun eigen portemonnee is een ander verhaal.

Zie ook AmsterdamPost.

14 opmerkingen:

Unknown zei

Vergelijk het met dit:
Ajax Holigans terrorizeren sense make Allen kapot etc.
Zijn Dan alle ajax-idden Holigans of is Ajax een kwaad
---- LEES NU DIT (hier boven) NU NOGMAALS MAAR
IN PLAATS VAN AJAX PLAATS HE ISLAAM ----

A.U.B. OORDEEL PAS ALS JE ECHT OPRECHT BENT EN KENNIS HEBT

Bijvoorbeeld WIST JE DAT hebreews (joden) & aramaic
(taal van Jezus) & arabic (ISLAM) van rechts links schrijven
WIST JE DAT joden in Hebrew Allah tegen onze schepper zeggen
WIST JE DAT jezus v.z.m.h. dat hij ook Allah en NIET god aanbid
WIST JE DAT het woord GOD van God'ah en god'iha afstamt dit sound afgoden
WIST JE DAT wij moslims in alle profeten en boeken en engelen moeten geloven dus incl. Jezus v.z.m.h wij zullen nooit met profeten
Spotten.
Weet JE wat erg is met zulke news berichten zullen veel mensen er echt in geloven dat islaam slecht is en gaan daarna ook felled dine zoals de ouders van dit meisje. Islaam mag je niet met cultuur of ieder achterlijk gedachten vergelijken

Weet je iedereen zal een keer sterven en moet zig verantwoorden aan onze schepper, hoelang heb je nog te leven 30/40/50 jaar en Dan ? Aardse leven is niet eeuwig denk hier maar eens aan

John van Rhijn zei

Wat mij telkens weer opvalt bij moslims is hun ontwijkende gedrag. Zo ook hier weer:

"Vergelijk het met dit:
Ajax Holigans terrorizeren sense make Allen kapot etc.
Zijn Dan alle ajax-idden Holigans of is Ajax een kwaad
---- LEES NU DIT (hier boven) NU NOGMAALS MAAR
IN PLAATS VAN AJAX PLAATS HE ISLAAM ----"

Het wordt dan wel een heel koddig stuk. Bij de eerste alinea loopt het al spaak:
- Van de linkse media moeten wij de juiste informatie over Ajax niet verwachten.

en na
- Het meisje werd daarvoor in elkaar geslagen, kreeg medicijnen, omdat zij geestesziek zou zijn, maar al deze dwangmiddelen brachten haar niet terug tot Ajax.

Als je het niet erg vindt, ben ik daarna maar opgehouden, maar het is zeker voer voor cabarettiers!
Ik meen ook niet, dat er een voorschrift is voor hooligans van welke voetbalclub dan ook om Christenen te moeten martelen en vermoorden. Maar wat ze doen, heb ik nergens goed gekeurd.
Het beroerde met veel moslims is, dat ze nooit hun hand in eigen boezem steken. Ze verwijzen altijd naar anderen, die ook iets fouts doen, daarmee menend hun eigen fouten goed gepraat te hebben.
Ik zeg dan altijd: "Do two wrongs make one right?
Verwijzingen naar goede voorbeelden blijven te allen tijde achterwege. Gevolg is, dat er met de islam nooit iets ten goede zal keren.

John van Rhijn zei

"A.U.B. OORDEEL PAS ALS JE ECHT OPRECHT BENT EN KENNIS HEBT

Bijvoorbeeld WIST JE DAT hebreews (joden) & aramaic
(taal van Jezus) & arabic (ISLAM) van rechts links schrijven"

Aha, die kennis!
Ja, dat was mij bekend. Maar wat heeft dat met mijn artikel te maken?

"WIST JE DAT joden in Hebrew Allah tegen onze schepper zeggen"

Joden noemen hun God Jaweh, maar what's in a name? Met Allah bedoelen zij beslist niet de God van de moslims, die alleen maar haat predikt over niet-moslims. God is een verzamelnaam voor alle goden die aanbeden worden. Net als voedsel voor alles wat eetbaar is. Maar niet alle voedsel is brood.
Grappig trouwens, dat je er Joden bijhaalt. Het gaat in mijn artikel over vervolgde Christenen, maar als je bedoelt, dat Joden in de eerste plaats gedood dienen te worden volgens de koran door jouw soort, begrijp ik de link.

"WIST JE DAT jezus v.z.m.h. dat hij ook Allah en NIET god aanbid"

Daaraan zie je al, dat Jaweh niet dezelfde is als allah.
Jezus werd als Zoon van God op aarde neergezet om de zonden op zich te nemen en het evangelie te verkondigen. Hij behoorde tot de Drie-eenheid, God, de Zoon en de Heilige Geest. Moslims leggen dat uit als het aanbidden van meerdere Goden. Zij snappen wel die Drie, maar niet die Eenheid. Gaat boven hun pet.
Jezus vertelde ook over de Valse Profeet.
Mohammedanen volgen hem, en dat merk je aan hun moordend gedrag.

John van Rhijn zei

"WIST JE DAT het woord GOD van God'ah en god'iha afstamt dit sound afgoden"

Nogmaals, God is een verzamelnaam van bovenmenselijke wezens die aanbeden worden.
Er is maar één ware God, en dat is geen afgod. Jouw geschiedenisles is mij wat te simpel. En dit alles leidt af van mijn artikel en je ontwijkt zoals gebruikelijk in te gaan op de inhoud ervan. Hetgeen mij overigens genoeg zegt. Je durft het niet aan.

"WIST JE DAT wij moslims in alle profeten en boeken en engelen moeten geloven..."

Ja dat wist ik. Ik maak er zelfs nadrukkelijk melding van in mijn artikel en schreef daarbij, dat het daarom geen geloof is, maar een dwang.

"... dus incl. Jezus v.z.m.h. wij zullen nooit met profeten
Spotten"

Mohammedanen vernederen de status van Jezus tot een gewone profeet.

"Weet JE wat erg is met zulke news berichten zullen veel mensen er echt in geloven dat islaam slecht is..."

Het zijn geen nieuwsberichten. Ze moeten alleen nog bekender worden. Mohammedanen zorgen daar over het algemeen zelf wereldwijd wel voor, maar mijn aanklacht betreft voornamelijk de linkse pers, die nauwelijks over de misdaden van de Mohammedanen melding maakt en ze onder het tapijt schuift.
Er moeten dus veel meer mensen gaan inzien, dat de islam slecht is.
Daarmee zeg ik niet, dat alle moslims slecht zijn. Er is nog hoop voor hen, maar degenen in mijn verhaal hebben het wel heel moeilijk, want zij MOETEN...vul zelf maar aan!

"...en gaan daarna ook felled dine zoals de ouders van dit meisje."

De ouders van dit meisje handelen exact volgens de regels van de koran. Het zijn goede moslims, maar slechte mensen.

John van Rhijn zei

"Islaam mag je niet met cultuur of ieder achterlijk gedachten vergelijken"

Ik vind het een achterlijke cultuur, die je met niets moderns kunt vergelijken. Ik zou dus niet weten, waar ik de islam mee zou moeten vergelijken.
Zelf kom je niet verder dan met Ajax-hooligans.
Vind ik hoe dan ook magertjes, maar ik weet ook zo gauw niks beters.

"Weet je iedereen zal een keer sterven en moet zig verantwoorden aan onze schepper, hoelang heb je nog te leven 30/40/50 jaar en Dan ? Aardse leven is niet eeuwig denk hiereens aan maar"

Kijk maar uit, want jouw tijd komt ook. Dan moet je je verantwoorden voor een god, die je zal vragen of je voldoende ongelovigen gedood hebt. Want jouw god hecht niet zo aan het aardse leven. En dat is precies, wat jouw imams ook hier komen vertellen. Zij willen de ware islam verspreiden over de hele wereld via dood enverderf.
Mensen die in de twintigste eeuw leven hebben daar hun buik van vol.
En als je weer reageert, is dat prima, maar kan het dan over de inhoud gaan of is dat te veel gevraagd?

John van Rhijn zei

Even een toevoeging:
Bij Loor
http://tiny.cc/ivqd6
werd gewezen op een filmpje met een toespraak van een een Marokkaanse ex-moslim.
Er is dus nog hoop voor moslims.
Het best kunnen zij dan de islam verlaten en zich verplaatsen naar de moderne tijd en zich niet langer laten ringeloren door een massamoordenaar die zich profeet liet noemen.

Vooral kijken:
http://tiny.cc/9z3hh

Dorith zei

WIST JE DAT joden in Hebrew Allah tegen onze schepper zeggen

Zelf ben ik Joods (niet religieus) en woon al jaren in Israel. Joden zeggen niet "allah" in het Hebreeuws. "Elohim" wordt onder meer gebruikt en het woord zal wel dezelfde stam hebben als allah, maar daar houdt het dan ook mee op.

Marc zei

Ik merk telkens weer dat weinigen de koran ooit hebben gelezen. Vooral moslims lezen eigenlijk nooit de koran. Ik heb meerdere korans en neem er wel eens 1 mee. Nog nooit is me dit door islamietjes in dank afgenomen. Het begint al met: "ik mag hem niet lezen want ik heb mijn handen niet gewassen.". Dan komt: "Deze plek (shop of café) is niet geschikt voor de koran, die mag je hier niet lezen." Allemaal smoesjes want doorvragen leert dat ze meestal nog NOOIT de koran hebben gelezen.
Wat nu? Hoe verder? Hoe leg je uit dat de koran op mein kampf lijkt als er niet uit gelezen kan worden?
Het antwoord is simpel en doeltreffend en gegeven door Maarten Luther in 1521.
Luther zat in een vergelijkbare situatie zoals wij nu. Een dogmatische onderdrukkende religie met een heilig boek dat niet gelezen werd. Maarten vertaalde het boek en gaf het volk de kans zelf te lezen hoe het zat.
Vanaf toen kon de bijbel gebruikt worden tegen de roomse kerk.
De pastoor en paus konden wel iets beweren. (bijvoorbeeld dat aflaten gekocht moesten worden.) Echter het volk kon zelf lezen dat het anders zat.
De koran kan ook goed gebruikt worden tegen de islamitische ideologie. In een discussie met islamietjes citeer ik keer op keer de koran. (Bijvoorbeeld soera 4:34 waarin opgeroepen wordt je vrouw te slaan.)
De discussie is dan snel klaar. Men kent de koran niet en gaat er zeker niet tegenin.
Het gaat dan nooit lang duren of je wordt er van beschuldigd een valse koran te bezitten waarop ik iedereen uitnodig zelf een koran mee te nemen en de juiste vertaling te laten zien.
Natuurlijk hoor je ze er nooit meer over want alle korans zijn gewoon gelijk. Wel is er een kans dat ze uit boosheid zelf in de koran gaan bladeren en dat is winst. Iedereen die de koran leest komt er achter. De islam is een kwaadaardige achterlijke ideologie en cultuur waarvoor gewaarschuwd moet worden en die moet worden bestreden. En als je dat niet geloofd, sla dan de koran eens open en lees een paar willekeurige verzen. Ik hoef je niet te overtuigen. lees de koran en overtuig jezelf.

John van Rhijn zei

@ Dorith
Dank voor je reactie.
Het blijkt dus gewoon niet waar wat phoenix beweert, maar dat wist ik eigenlijk al.
Zelf wist ik wel, dat in moslimlanden de christelijke minderheden en ook de Joden het woord Allah gebruiken, maar dan gaat het niet om het Hebreeuws, maar Arabisch.
Zelf noemde ik Jaweh, maar hoe de uitspraak exact is, is voor zover ik weet niet precies bekend. Mogelijk Jehoeda. De klinkers werden namelijk weggelaten. Men schreef JHWH in het Hebreeuws.
Ik meen, dat ook in het Arabisch de klinkers weggelaten worden, vandaar wellicht hetzij de verwarring van phoenix, of hij weet het gewoon niet.
Maar dan nog zegt zijn uitleg niets over het totale verschil van de aanbeden God door de Joden en Christenen enerzijds en die der Mohammedanen anderzijds. God is o.a. in Nederland gewoon de benaming van de bijbelse God, maar evengoed wordt gesproken van de Griekse Goden. Opmerkelijk eigenlijk, dat precies een moslim de naam van zo'n Griekse afgod als Phoenix gebruikt.
Ik stel mij zo voor, dat hetzelfde geldt voor het woord Allah in Arabische landen, nog ver voor Mohammed er de 'enig echte' uit verzon. Maar daarmee zijn de 'onechten' nog niet van naam veranderd.
Er lopen tienduizenden Mohammeds rond op onze aardbol. Maar daarmee zijn het nog niet dezelfde personen.
Elohim is nieuw voor mij.

Mocht je wetenswaardige verhalen hebben over Israël, laat het mij hier dan weten, Dorith. Misschien is het interessant genoeg er een artikeltje over te schrijven of misschien ben je zelf vaardig genoeg om iets te schrijven dat ik hier kan plaatsen.

John van Rhijn zei

@ PC1MH

Wat jij schrijft is nu precies wat ook ik en vele anderen telkens weer ervaren met moslims. Je moet eerst je handen wassen voor je de koran leest, of de vertaling deugt niet. Het boek alleen al wordt verafgood. Terwijl het toch gewoon uit de drukkerij komt. Moet ik ook mijn handen wassen, als ik hem vanaf mijn beeldscherm lees? Wat is het verschil in de betekenis der woorden als je je wel of niet aan dergelijke rituelen houdt? En wat als een vrouw die ongesteld is de zonde begaat toch zo'n dood ding als dit boek vast pakt en leest of wanneer zij niet ongesteld is? Het zijn allemaal dwaze uitvluchten, want ook al lezen wij de koran op het toilet, de betekenis veranderd er geen spat door. Eerlijk gezegd heb ik eerder de neiging een stevig bad te nemen nadat ik uit de koran gelezen heb.
Men heeft eigenlijk nooit de islam als zodanig hoeven te verdedigen met het verstand. Islam was de ware godsdienst, en daarmee uit.
Erg zwak.
Men heeft dus ook nooit geleerd de islam met argumenten te verdedigen en kan dat dan ook eigenlijk niet.
Velen kunnen niet eens lezen en zijn alleen daarom al veroordeeld een debat over de islam te verliezen tegen geletterde mensen, die zich niet als ja-knikkende robots laten onderwerpen en zèlf graag nadenken. Dus dekt men zich altijd in met zaken die de discussie uit de weg gaan.
En als men al eens een paar goede zaken uit de koran noemt, betreft het altijd die van de Mekka-periode, die later herroepen zijn, niet meer gelden en zijn vervangen door die van de Medina-periode. Maar dat verzwijgt men.
Vandaar ook de vele tegenstrijdigheden.
En sinds Medina is het echt afgelopen er een andere godsdienst op na te mogen houden dan de islam.
Islam kent dus helemaal geen godsdienstvrijheid en dan zijn we exact terug bij het artikel wat ik schreef. En door in het Westen de islam toe te staan, gooit men precies de godsdienstvrijheid op de brandstapel. Christenen die dat niet inzien, zijn oerstom. Maar atheïsten net zo goed. Toch heb ik het idee, dat steeds meer mensen het licht gaan zien. Maar het wordt dan ook wel de hoogste tijd!

Dorith zei

Hallo TP,

Je vleit me met je voorstel dat ik iets zou kunnen schrijven. Nee, daar acht ik mezelf niet toe in staat.

Maar wat God betreft (en ik ben beslist niet religieus) kan ik nog wel iets vertellen.
Inderdaad, vanwege het ontbreken van de klinkers, weet men eigenlijk niet hoe zijn naam wordt uitgesproken. En in feite die naam wordt zo ver ik weet, enkel op de Grote Verzoendag een keer uitgesproken. Er worden allerlei woorden gebruikt om de "Joodse God" aan te duiden, zoals bijv. "hashem", wat "de naam" betekent; of "hakadosh baruch hoe" = de geheiligde zij gezegend; "adonai" = de heer etc. Eel betekent god en men zegt bijv. "toda la-eel" wat betekent God zij dank.

Nu er zo veel landen de staat van Palestina willen erkennen, wil ik er wel even de nadruk op leggen dat Jeruzalem niet in de koran genoemd wordt, zo is mij meermalen verteld. Er staat geloof ik wel iets over een "heilige stad", maar niet dat dat juist Jeruzalem zou zijn.

John van Rhijn zei

@ Dorith
Je bent zeker in staat een en ander te vertellen over hoe het leven in Israël staat met al die omringende vijandige moslimlanden. Of dat je daar last hebt van raketbeschietingen, mogelijk af en toe een schuilkelder in moet duiken.

Nee, Jeruzalem wordt nergens in de koran genoemd, maar als je precies wilt weten hoe vals de veroveringstactiek der moslims is, moet je even onderstaande link kopiëren en bezoeken. Dan weet je er alles van.

http://tiny.cc/lvhqw

Dorith zei

Hallo TP,

Bedankt voor de link, ik leerde weer eens wat nieuws.
Wij wonen ten noorden van Haifa, tussen Haifa en Acco, aan de kust. We hebben dus geen last gehad van de raketten vanuit de Gazastrook, maar natuurlijk weer wel van raketten en dergelijke vanuit het noorden. En inderdaad, ons huis heeft een "schuilkelder", maar niet ondergronds en daar hebben we bijv. in 1991 "genoegelijke" uurtjes doorgebracht met drie jonge kinderen en een nogal opgewonden hond. In 2006 waren de kinderen al uit huis en de hond al dood, maar werd de ruimte door mij en mijn man weer gebruikt. Ik herinner me dat ik er eens alleen zat en van mijn krukje vloog, zo hard was de klap. Ik dacht dat er een bom in onze tuin was gevallen, maar nee. De tuin was onbeschadigd.

Er heerst nu veel onrust in een aantal moslimlanden, zoals men weet. Ook in Jordanie en in Libanon. Daar hebben de Druzen, onder druk van Syrie, besloten om voor nasaralla te stemmen, hetgeen mij wel bezorgd maakt, alhoewel mijn man me probeert gerust te stellen.
De Druzen in Israel (de jongens) gaan hier in het leger, maar de Druzen die op de Golanhoogte wonen, voelen zich verwant aan Syrie.

Over het algemeen moet ik bekennen dat ik een gruwelijke hekel heb aan politiek, al van jongsafaan toen ik nog in A'dam woonde. Zo veel smerigheid, huichelarij ~ het schijnt er bij te horen.... Maar toch heb ik meer vertrouwen (zo veel als het waard is) in Israelische politici dan in moslimpolitici.....

Ik hoop dat er een ware vrede komt.... Het heeft nu lang genoeg geduurd, deze moeilijke situatie.

Als je een bepaalde vraag hebt, ben ik bereid om een poging te doen die te beantwoorden, maar ik ben niet begenadigd met de schrijfstijl van Loor (waar ik de link naar deze website vond), noch met de kennis en het inzicht om werkelijk te begrijpen hoe de situatie hier op te lossen.

Ik wens je een heel plezierig weekend toe! Hier schijnt een heerlijke zon, niet goed! We moeten regen hebben!

John van Rhijn zei

Mocht je iets belangrijks te melden hebben, doe het dan gerust ergens hier, Dorith.

Een reactie posten