vrijdag 6 juli 2007

Terug naar af

door TP

Deze keer zet ik eens twee berichten naast elkaar over het politie-optreden in dit verdwaasde land. Of liever, het optreden en het niet optreden.

In Amsterdam Zuidoost, waar enkele rode gemeenteraadsleden toch al zo'n moeite hebben met het onderscheid tussen eigen geld en dat van de gemeenschap, deed de politie een inval in een grand café. Daar werden maar liefst 111 illegale West-Afrikanen opgepakt. Deze zouden zich bezig kunnen houden met internetfraude en andere criminele zaakjes. Dat is dus nog eens wat anders dan gepakt te worden voor twee kilometer te hard rijden, omdat je blik voortdurend gericht op je snelheidsmeter nu eenmaal riskanter is dan de weg in de smiezen te houden.

Goed werk jongens! Jullie komen vast in aanmerking voor een lintje of iets dergelijks.
Ho, ho, nu draaf ik weer door. Soms vergeet je even dat ons aller Job Cohen daar de theelepel zwaait. Foute boel dus. Het betreft hier illegalen. Deze mensen schijnen boven de wet te staan. Vandaar dus ook, dat er hier zo veel van die exemplaren zijn. Cohen was gepikeerd en de inval werd dan ook afgedaan als onrechtmatig. GroenLinks sprak over een 'illegalenjacht' en D66 vergeleek de inval met een 'razzia', omdat men daar vast wel eens iets over de oorlog gelezen had.
Onthoud: Ik ben vanaf nu illegaal. Dat heeft zo zijn voordelen en ik ben lang genoeg in Nederland om voor de pardonregeling in aanmerking te komen. Dus ik zit gebeiteld. Past u maar op voor mij! Ik ken geen pardon.

In Pernis pakte men de zaak anders aan, namelijk: niet! Waarschijnlijk bekend met de wrevel die bij de overheid kan ontstaan bij politie-acties anders dan het uitdelen van bekeuringen, vatten twee gealarmeerde en bewapende politieagenten post bij de voordeur van het pand waarheen verwezen werd. Daar nam men rustig de tijd om vermoedelijk alle doemscenario's door te nemen bij eventueel binnenrammen. Een tergend gegil om hulp ergens achter die voordeur moet wel zeer storend voor hun overleg geweest zijn, lijkt mij. Helaas was dat precies de reden waarom hun hulp werd ingeroepen. Dus dat trof niet.
Inmiddels liep de straat buiten vol en het slachtoffer binnen leeg.
Toen na zo'n half uurtje versterking kwam opdagen uit Rotterdam - men moet zich wel aan de snelheid houden, neem ik aan - was het al te laat. Het slachtoffer overleed aan zijn verwondingen en het OM zou het OM niet zijn, als dat niet aanvankelijk ook maar een enkele reden te binnen kon schieten om de rijksrecherche opdracht te geven deze bizarre gebeurtenis eens te laten onderzoeken. Uiteindelijk schijnt de spreekbuis van het Onwijze Ministerie op de halve zool getikt te zijn en komt er toch een onderzoek. Maar goed ook, want zij zijn de enigen die niet weten wat er zo aan schort bij de Lamme ... eh Sterke arm. U en ik zouden ze wel van gratis advies kunnen voorzien, maar het mag tegenwoordig wat kosten. En zo dragen wij toch nog ons steentje bij.

Wie nog weet waar de politie toe dient mag het zeggen. Zij weet het volgens mij zelf niet eens. Het beste lijkt mij, dat we helemaal teruggaan naar af. Of beter, daar zijn we al. Dus helemaal opnieuw beginnen je af te vragen waarom zo'n apparaat nu eigenlijk in het leven geroepen is.
Dat geeft mij als illegaal nog even rustig de tijd zo links en rechts in het land wat zaakjes af te handelen. Wat kan mij gebeuren? Zolang ik die snelheidsmeter van m'n gejatte wagen maar in de gaten houd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten